tisdag 23 april 2019

Förlåtelse, en av de viktigaste nycklarna till lycka.



Det är sällan man pratar om förlåtelse, och det är få som förstår hur viktigt det egentligen är. Det kan verka som förlåtelse är en bortglömd konst.




Så fort man har släppt allt agg och förlåtit känner man en plötslig lättnad, ofta både i kropp och sinne.

Man förstår faktisk inte hur viktigt det är att förlåta fören man har förlåtit!

Agg och bitterhet ger nedstämdhet, depression och även fysiska symptom i kroppen, speciellt bröstkorgen. Det många inte vet, är att när man bär på agg och hyser bitterhet mot någon, så uppehåller man en negativ och mycket lågfrekvent osynlig energiförbindelse till personen ifråga, som tynger ner och ständigt drar ner i frekvens.

Har du någon i ditt liv som du inte vill eller kan förlåta? Då kommer du känna negativa känslor och obehag varje gång du tänker på eller möter personen. Ofta kommer obehaget till ytan och drar dig ner varje gång du upplever något som påminner om det som har hänt. Alla associationer till händelsen där man blev sårad eller förnärmad kommer göra att glädjen försvinner, ofta sker det här omedvetet så att du inte förstår vad som händer, du bara märker att du mår dåligt. 

Med tiden kan det nedstämda tillståndet bli ditt vanliga tillstånd, och efter några år tänker du kanske: -vart blev det av glädjen i livet?

Men det finns en lösning, och den är egentligen ganska enkel. Om man bestämmer sig för att släppa allt agg och bitterhet och förlåta, då försvinner den där negativa bindningen och man känner sig fri.

Förlåtelse är helt nödvändigt för att känna sig fri och lycklig.

Så länge vi har ett ego/lägre personlighet så är det en risk att vi inte kommer på att förlåta,  för egot tycker att om man förlåter så är det samma som att godkänna det som personen gjorde mot oss. 

Det är dock inte sanning. Man får välja om man vill ha rätt eller om man vill vara lycklig. Man kan ta valet att förlåta, för att man själv vill känna sig glad och fri, det har egentligen inget med den andra personen att göra.

Många som inte känner något agg, bär faktiskt på mycket agg och bitterhet. Det är bara så undertryckt och djupt instoppat att de har tappat kontakten med det. Då ser de inget sammanhang mellan bristen på glädje - och det som har hänt för många år sedan.

För några är det svårt att förlåta. De har ingen kunskap om den negativa energiförbindelsen, och förstår inte varför de skall förlåta, många vill inte ens förlåta. Om man inte vill, då får man bära agg en stund till, tills man inte orkar lida mer.

För andra är det lättare. De förstår att förlåtelse är viktigt och de vill gärna förlåta, de vet bara inte att de bär på något agg. När dessa personer får hjälp till att släppa allt agg så går det väldigt lätt.
Några har redan påbörjat förlåtelsen, dvs de är på väg men de har inte släppt allt agget. Ofta för att de inte har kontakt med det och vet inte att det finns.

Hjälp till att förlåta

Vi har fått inspiration till en metod för att hjälpa människor att förlåta och släppa totalt allt agg, bitterhet och hat. Metoden är baserad på ordets kraft, och förlåtelsen sker i flera steg. Vi använder mycket höga frekvenser som löser upp de låga frekvenserna av agg mm., och effekten är fantastisk, de som är redo släpper allt och förlåter 100 % på en gång!

Här är återkoppling från en klient som blev så lättad och nöjd efter första session, att hon bokade 4 sessioner till för att förlåta hela familjen och alla runtom sig:

Klient historia:

-Det kändes rätt att göra dessa förlåtelser för att komma vidare i mitt liv. Jag hade förlåtit de flesta med huvudet, men inte helt med kroppen och undermedvetandet.

Efter sessionen kände jag mig lugnare, och jag kände skillnaden fysiskt i min kropp. Jag har  också släppt på ännu mer ansvar som jag onödigt gått och burit på. 

Nu efteråt märker jag en förändring i mitt förhållande till de människorna jag har förlåtit. Jag tycker de beter sig annorlunda mot mig nu. Eller kanske jag beter mig annorlunda och det resulterar i att de beter sig annorlunda mot mig. 

Jag hade lite svårt att förlåta mig själv, och det svåraste var att förlåta Gud/Livet, men jag klarade det!
Jag har tänkt mycket på förlåtelse innan. Jag har själv som terapeut hjälpt hundratals att förlåta, så jag har sett vilken förändring det kan ge. Men jag var inte medveten om att jag själv bar på agg, för jag kände inte så mycket till det. Isilia kanske såg/kände mer. Jag kände mer skam/skuld och besvikelse.

Jag är jättenöjd och rekommenderar absolut den här förlåtelsen! Jag har redan rekommenderat den till flera!
Jane




❋Egot är en lägre medvetenhet som vi alla har, och de flesta identifierar sig med. Egot är en evolutionsrest från djurriket 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...