tisdag 16 januari 2018

Omprogrammerad till ett lyckligare liv

Johanna blev sjuk och skadade sig hela tiden, hon förstod inte att hon omedvetet saboterade sig själv.

Det vi önskar oss mest, och även det vi behöver mest, är kärlek. Vi gör nästan vad som helst för kärlek. Som barn försöker vi olika metoder för att få mer uppmärksamhet och kärlek från föräldrarna. 
Om vi som barn har upplevt brist på uppmärksamhet eller kärlek, och sen när vi är sjuka får vi all den kärlek och omsorg vi önskar oss, då kan det sätta sig ett program i undermedvetandet, t.ex:  -"Jag måste vara sjuk eller skada mig för att få kärlek!" 

...och vi är sällan medvetna om det när vi tar med oss dessa beteenden in i vuxen ålder. 


Större delen av vårt medvetande är vi helt omedvetna om: undermedvetandet. 

Här finns lagrat allt som hänt oss igenom livet, all information om oss själva ligger här lagrat som på en hårddisk. Här finns även information om hur man bäst kan komma i balans, både fysiskt, mentalt och känslomässigt, och de olika programmen som utgör vårt trossystem finns  också här. Några av programmen är inte optimala och en del är direkt skadliga, men lyckligtvis kan de raderas och ersättas med nya, mer positiva program - med behandlingsformen T3 (Three Dimensional Therapy).


På Johannas Three Dimensional Therapy (T3)-session upptäckte vi program som: 
-"Bara när jag är sjuk eller har problem får jag lite uppmärksamhet", och :
-"Jag är inte älskad", samt: 
-"De bryr sig inte om jag lever eller dör". Den sista var från hon var nyfödd och fick ligga ensam i kuvös en tid. 

Vi raderade de negativa programmen, och installerade några positiva istället, bland annat valet att se alla de små saker som visar att andra tycker om henne, och inte minst att se att det var utav kärlek som de gjorde allt de kunde och visste om, för att rädda hennes liv då hon kom till världen.


Här berättar Johanna själv:

Min stackars sambo 

I mitt förhållande har jag ofta känt mig oälskad och jag har alltid varit den som startar små konflikter, blir sur och arg över saker och jag har haft en unik förmåga att alltid få något att gå ”fel” när vi ska göra saker som vi båda sett framemot. Jag får migrän, jag vrider ryggen, jag får urinvägsinfektion eller golfarmbåge. Jag kan göra en oändlig lång lista över alla åkommor jag lyckat få och alla problem jag orsakat. I en familj är det alltid någon som hela tiden får ”städa i röran” och försöka förhindra att det blir konflikter och ledsamheter.  Min sambo beskriver det som att han inte vetat vilket ben han ska stå på, det blir fel vilket som.

Jag skapade sjukdom och olyckor för att få kärlek.

Jag har haft en ”felprogrammering” som säger att jag inte är älskad och att det bara är när jag är sjuk eller har problem som jag kan få känna kärlek. Jag har varit väldigt duktig på att uppfylla den programmeringen!
Så här i efterhand kan jag se hur jag vridit och vänt på saker och situationer för att få dem till att kännas som olycka för mig. 

Nu känner jag mig älskad

Efter att vi tagit bort ”felprogrammeringen” är det sån otrolig skillnad! Idag känner jag mig älskad och jag kan se de små saker som min sambo gör av kärlek till mig, hans sätt att visa kärlek. Han gjorde dessa tidigare också, men jag kunde inte se dem då. Min sambo upplever att jag blivit mycket gladare och vi ser båda två förändringen i vårat förhållande. Idag är vi kärleksfulla mot varandra och vi små-gnabbas inte som vi gjorde tidigare.
Vi har även gjort två mindre resor, haft stort julfirande och nyårskalas utan vare sig migrän, ryggont eller golfarmbåge! 

Jag är otroligt nöjd över det resultat som mina behandlingar hos Isilia har gett. (En kombination av Emotion Code, Body Code och Three Dimensional Therapy/T3) Jag är idag en mycket gladare och positivare person. Jag känner mig mindre stressad och jag reflekterar ofta över att saker som tidigare gjorde mig arg eller kändes jobbiga nu inte längre bekommer mig, dom bara passerar, allting känns så mycket enklare. Tack Isilia!

Johanna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...