onsdag 28 januari 2015

Har du ett barn som inte kan sova? Prova Emotion Code.



Lilla Jacob  hade sovit dåligt i flera månader, han vaknade om natten och kunde inte somna om, och han var orolig och speedad. Han var dessutom väldigt tät i  näsan och klagade på att han inte fick nog luft. hans mamma bokade en Emotion Code session åt honom:

Första session: (distans) Jag löste upp en känsla av svek från då han var på väg att bli född. Han kände sig lämnad av Anden. Det här finner jag av och till. För några är det att inkarnera en tuff upplevelse. Vi får ju alla minnesförlust (hukommelsestap) innan vi blir födda så vi anar inget om var vi kommer ifrån, bara några få har en vag känsla av stället de kom ifrån.
Den här pojken är mycket känslig och det hade fastnat en känsla av att bli lämnad då han började på förskolan.
Sen fann vi en känsla av hjärtsorg som gick 4 generationer tillbaka på mors sidan, och en till hjärtsorg som hade med att lämna Anden.
Sen kom det fram en rädsla och en hjälplöshet, och frustration från första året då han  inte hade kontroll på sin kropp.

Några veckor efter fick jag mail från mormor att Jacob mådde lite bättre.

Andra session:  En tid senare var det svårt med sömnen igen och han vaknade ledsen och klagade på att det var svårt att andas. 
Den här gången fann vi en känsla som på engelska kallas love unreceived (man känner inte att man får hjärt-kontakt). Sen kom det fram en känsla av lågt självförtroende, både fastnade i hans bröst. I tillägg löste jag upp lite bekymmer och ett svek. Jag frågade hans kropp hur det var med hans hjärta, och fick svar (kinesiologisk muskeltestning) att hjärtat var inte i balans.  Orsaken var några osäkra känslor som han plockat upp från andra. Vid slutet på sessionen var hans hjärta åter i balans. 

Mail ifrån mor kort tid efter sista session:  

Jacob har blivit lugnare, och i ett besök hos läkaren visade det sig att det inte var något fel på hans näsa. 
Jacob sover nu mycket bättre! Inte klagat över näsan en enda gång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...