tisdag 9 december 2014

Hemgjorda julklappsetiketter / pakkelapper

Här är en idé för dig som tycker om att pyssla. 

Jag har svårt för att slänga fint julklappspapper, så varje julafton tar jag vara på det finaste pappret och samlar det i en låda. Jag använder det till julklappar nästa år, men det kan också användas till andra saker: 

Här har jag klippt ut bilderna från julpapperet och klistrat de på färgat lite tjockt hobby-papper.  Jag finner också fina julmotiv i veckotidningar och c-post reklam. Sen klipper jag olika former och gör hål. Och till slut skriver jag "God Jul " på och  dekorerar med små snökristall stickers.

Det här blir personliga etiketter som det är extra kul att hänga på julklapparna (julegavene) till vänner och familj.

 Klicka på en bild för att se bättre



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...