söndag 30 november 2014

Julbord på Hooks Herrgård

I dag har jag varit på Julbord på Hooks Herrgård. Hooks Herrgård ligger i Småland i fantastisk vackra omgivningar. Herrgården byggdes på 1700-talet och har de sista 90 åren varit hotell för gäster som önskar fred och ro, och från 1930-talet också för golfare. 

Hooks Herrgård har de senaste 50 åren drivits av familjen Edberg. Nu finns också ett helt nytt och flott gym, och ett läckert spa på 1300 kvm där man kan sitta i poolen och se utöver den vackra insjön. 

Vi fick först serverat glögg och pepparkakor och slappnade av i en av de flotta salongerna i 1 etg. Julbordet var i källare etagen, där har de byggt på en restaurang med stora fönster ut mot insjön. Maten var jättegod. Här fanns alla Svenska Julfavoriter, och skinka av både svin, rådjur, hjort och kalkon. Jag fann till och med en gryta med lutfisk, det har jag aldrig sett i Sverige innan, men det är vanlig julmiddag i Norge.

Sen så var det dessertbord, och ett bord med skumgodis, praliner och tryfflar till kaffet. 

Det här var en upplevelse som jag kan rekommendera för alla som sätter pris på god mat i stiliga omgivningar lite utom det vanliga.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...