torsdag 27 februari 2014

Vad vi kan tro på - Visdomsord


Klicka för större bild

Jag hade som ung en fysiklärare som sa: "- När något inte är vetenskapligt bevisat, då existerar det per definition inte!". Det var tal om jordstrålning och möjligheten att mäta det med slagruta (sökevinkler). Jag blev så chockad att jag blev helt paff. Hur kunde han så säkert hävda att något inte existerade? Menade han att han själv var allvetande?

Sedan dess i mitt liv har jag undrat över hur några människor är generellt skråsäkra. Jag har inte fått det att stämma i mitt huvud, och började misstänka att jag själv saknade kunskap. Sedan har jag läst mig till och förstått att hjärnan faktisk fungerar olika på olika frekvensnivåer, så det kanske är förklaringen.

Jag vet att det är svårt att tro på något som finns långt utanför gränserna till ens eget trossystem. Kanske det är omöjligt. Men är det inte lite arrogant att hävda att det därför inte finns? 

Men som en tröst till oss som är lite annorlunda: det har aldrig varit A4-människorna som har gjort de stora upptäckterna och uppfinningarna som har fått världen att gå framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...