tisdag 18 oktober 2016

Förändringen. Mias resa från djupaste avgrund till glädje och tacksamhet.




Mia hade kört fast i ett djupt svart hål och visste inte hur hon skulle bli frisk och glad igen eller komma vidare i sitt liv. 
Men med hjälp av deltagande på 21 dagars Healingen, och några sessioner med Emotion Code, Body Code och Three Dimensional Therapy (T3) kom hon sig inte bara upp från sitt svarta hål, men känner sig nu både lycklig och tacksam och tycker att livet är en gåva.
Hennes historia delas här som inspiration till andra som sliter, för att visa att det är möjligt att vända det negativa och få det bra igen.

Här berättar Mia själv sin historia: 

För drygt ett år sedan, hösten 2015, var jag nere i ett mörkt hål med tankar av meningslöshet, likgiltighet och hopplöshet. -"Hur hamnade jag här"?, har jag frågat mig många gånger. Jag som i grunden var en positiv och glad tjej - eller var jag inte det? 

Sköldkörtelproblem 

Ett år tidigare, i mitten på november 2014, fick jag bekräftat att jag hade problem med min sköldkörtel hypotyreos/hashimoto, något jag misstänkt under 5 år utan att jag hade lyckats få någon att ta de rätta proverna för att kunna ställa diagnosen. 
Helt från starten var min plan var att bli bra och att sluta med Levaxinet så fort som möjligt. Jag ville helst inte ta medicin, men jag var i så dåligt skick att jag kapitulerade och överlämnade mig. Jag behövde helt enkelt sluta vara duktig och bara ta Levaxinet som en del av min resa. Alla sa att: i januari kommer du må bättre, men inget hände. Våren gick, sommaren passerade och hösten kom. Jag hade ställt om min kost, slutat på mitt jobb och stressade mindre. Men jag mådde inte bättre. Tillslut när månaderna bara gick tappade jag mig själv och hoppet om att någonsin bli frisk och må bättre. Jag gjorde ju allt som stod i min makt, jag var ju så duktig men utan resultat. Jag dolde min smärta väl och jag skämdes över mig själv; att jag inte lyckades vända detta tillstånd, med all den kunskap jag hade och med allt som jag gjorde för min kropp.

21 dagars Healing

Jag hade tidigare handlat i Isilias webbutik,  och när  jag fick  hennes nyhetsbrev  stod det om 21 dagars Healingen. Jag tänkte:-" jag är väl riktigt desperat om jag går på detta", men något hade väckts inom mig. Tanken på 21 dagars Healingen dök upp om och om igen. Eftersom jag har mediterat i många år tänkte jag 21 dagars Healingen kunde vara en slags vidareutbildning. Jag hade det som en "ursäkt" inför mig själv när jag tog chansen och anmälde mig.

Den 1 november 2015 startade 21 dagars healingen. Jag var med men hade ingen förväntningar för jag var så långt nere att  jag inte brydde mig, min livsgnista var så gott som död. De första dagarna blev jag sämre med mörka tankar och jag kände hur jag tappade fotfästet och grät för minsta lilla, helst hade jag kunnat stanna i sängen dygnet runt.

Något lyftes från mina axlar

Mot slutet av andra veckan kände jag mer och mer hur energin blev starkare under min dagliga halvtimmes healing/meditation. Jag kände hur det strömmade ner kraft/energi från kronchakrat rakt ner i hela kroppen. Vid ett tillfälle kände jag hur något lyftes från mina axlar och jag kände ett starkt energiskifte i mina tankar, som en inre lättnad infann sig. Det var som ett stråk av glädje kommit in och som om min livskraft, min gnista tändes i den stunden.

Frigöring av mitt hjärta, och förmågan att se annorlunda på situationen

Isilia erbjöd en rabatterad Body Code session på skype för de som var med på 21 dagars healingen. Först hade jag tänkt att : det där är inget för mig, men efter detta skifte som skedde inuti mig bokade jag in min första Body Code den 11 december. Under  sessionen jobbade Isilia bland annat på mitt hjärta och jag kunde känna förnimmelser där. Jag vet inte hur allt det här fungerar men något hände med mig så jag bokade en Emotion Code den 23 december.

Dagarna mellan dessa olika behandlingar gick det upp och ner med mina känslor och tankar. Fast på något plan kände jag att jag mådde något bättre. Denna gång löste Isilia upp negativa känslor som fastnat runt mitt hjärta (Heart wall), det var en hel del sorg. Jag bokade en ny Emotion Code till den 6 januari och kände under denna session hur det verkligen började hända saker i mitt hjärta. Vi kom fram till att jag skulle ta en Body Code nästa gång och det blev den 12 januari. 

Mellan dessa två gånger hamnade jag i en familjekonflikt, det hade legat under ytan länge, och nu blommade det plötsligt upp. Det var mycket smärtsamt, men jag kände att jag var sann mot mig själv, även om det inte kom ut på det mest poetiska sättet. Jag började nu sätta det i ett större sammanhang och tittade på det ifrån ett annat perspektiv. Efter allt som som skedde med mig hade jag fått högre frekvens och kunde se det hela mer objektivt. Jag upplevde en inre frid, trots detta kaos som pågick i mitt liv. 

Fysisk och psykisk utrensning

Isilia testade och fann att min kropp behövde  Neemtabletter och "snälla bakterier". Jag började med detta och blev riktigt dålig och låg sjuk i en vecka. Jag såg detta som en utrensning av allt som pågick i mitt inre. Den 2 februari gjorde jag en ny Body Code. Det kom upp saker kring min födsel som löstes upp, och vi skapade en hjärta-till-hjärta kontakt med en person, något som blev en väldigt stark upplevelse för mig. 
Nästa Body Code var 16 februari, efter att jag varit med på 21 dagars Healingen för andra gången. Jag kände mig nu mycket starkare efter att jag hade varit sjuk/haft min utrensning, men många rädslor och stress kom till ytan. Dock kände jag att jag fick lättare och lättare att släppa mina känslor och titta på de liksom från utsidan utan att bli totalt indragen i de.

Omprogrammering av negativa program i undermedvetandet

Nästa steg var en Three Dimensional Therapy  session(T3). Isilia programmerade om en del av mina tankeprogram. Detta blev en mycket stark upplevelse och jag kände stor förändring på alla plan. Det var som om jag förändrades på cellnivå. 

Det kom en ny 21 dagars healing i slutet av april som jag hängde på, och under andra dagen kom tunga och mörka tankar. Det var som om jag gick tillbaka till de negativa tankarna som jag hade tidigare, och det var väldigt jobbigt att känna detta mörker.
Jag bokade en ny Body Code till den 4 maj och då kom det igen upp mycket sorg, svek, förtvivlan och "ingen-vilja-att-leva-energi".
20 maj hade jag en ny T3-session med omprogrammering av undermedvetandet.  Jag kände då påtagligt hur mitt trossystem förändras på  djup cellnivå. 

Känner nu att Livskraften från Högsta Källan flödar igenom hela kroppen

Under hela denna tiden, från att jag började med min första 21 dagars healing, har jag varje dag bett om hjälp från Kärleken/Högsta Källan och överlämnat mig själv (surrender),  och jag har förlåtit mig själv och andra. Och i mina dagliga meditationer känner jag mer och mer hur kraften från Kärleken/Högsta Källan strömmar genom mig och att det blir lättare och lättare för den att flöda ner genom mina chakran, en mycket stark och underbar känsla. Där det tidigare kändes som om kraften stannade upp som om det var blockeringar kan jag nu känna hur den flödar fritt hela vägen från mitt kronchakra ner till mitt rotchakra. Det har varit intressant och spännande att känna och uppleva denna skillnad.

21 dagars Healing för 3:e gången

Det kom en ny omgång av 21 dagars Healingen i augusti och jag anmälde mig ännu en gång. Denna gång kände jag bara frid och euforiska känslor och en enorm tacksamhet och lycksalighet varje dag. 
När jag sedan fick mail med de andra deltagarnas reflektioner och tankar, insåg jag att det var flera som just nu mådde dåligt. Jag blev starkt påmind om att där har jag också varit, för inte alls länge  sedan. 

Jag känner en stor ömhet, kärlek och tacksamhet för alla vi själar som vandrar här på jorden med våra kroppar och allt som vi skall utvecklas/gå igenom för att förstå att vi  redan är bra precis som vi är. Att allt som sker har ett högre syfte och vi besitter kraften att i varje stund välja mellan kärleken eller rädslan. Det låter kanske enkelt och kan verka svårt, fast det är bara en tanke som vi skall fånga och välja, för att skapa en helt annan känsla/reaktion i vårt inre, och därmed få möjlighet att se vår omvärld och oss själva med kärlekens ögon, för allt är bara KÄRLEK! 

Jag bokade in en ny Body Code efter denna 21 dagars till den 16 september, en fullmåne dag. Denna gång plockade Isilia upp och bort en hel del psykiska trauman och hela min kropp och min själ kände en enorm tacksamhet. 

Indre lugn och  och tillit till Livet

Jag kan inte förklara vad detta är och vad som händer med mig, men något sker som för mig är mer effektivt än att gå i terapi eller få en kroppsbehandling. När jag tänker tillbaka på hur jag mådde och hur mina tankar var för ett år sedan, så är det som om jag var en annan person med ett annat sätt att se på livet. Jag ser mer eller mindre likadan ut på utsidan som för ett år sedan men i mitt inre finns ett lugn, en tillit till Kärleken/ Högsta Källan och till det här vackra livet som fyller mig med så mycket glädje, tacksamhet och Kärlek. TACK för allt som jag har och allt som jag får uppleva, TACK för mitt rika LIV!

Och hur har det gått med Levaxinet (sköldkörtelmedicinen)?  Jag har minskat på min dos och jag vet att en dag kommer jag inte äta det längre. Det får ta den tid som det tar, och jag känner mig ödmjuk att jag inte vet allt, utan jag låter livet föra mig och visa mig vad jag behöver lära mig. Idag känner jag mig mer öppen och mottaglig, att få följa med på den här resan, detta livsäventyr och jag behöver inte göra någonting mer än att bara vara och välja kärleken här och nu. 
Om jag skall försöka att med ord förklara allt detta som hänt skulle det vara att det känns som om jag tidigare sov och att jag nu äntligen vaknat. 

TACK!!!!!! Och tack Isilia för att du är och har varit en del av denna resa.
Med Stor Kärlek och Tacksamhet

Mia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...