onsdag 6 maj 2015

Cristls resa från depression & ångest till glädje & kärlek på 3 månader.

Cristl är en mogen kvinna som varit deprimerad i många år. Hon kraschade på riktigt för 2 år sedan efter sin skilsmässa, och kände nu att hon inte kom vidare oavsett vad hon försökte. Hon hade ett tjockt skal runt sitt hjärta (heart wall) och i tillägg hade hon så kallat "brustet hjärta"(broken heart). 
Men med Emotion Code vände hennes liv på kort tid. Nu känner hon glädje och kärlek, något som hon inte riktigt har upplevt innan i sitt liv.



När Cristl bokade sin första Emotion Code session, februari 2015, kände hon sig stressad och vaknade med ångest på mornarna. Hon kände sig väldigt ensam och var plågad av mycket negativa tankar om sig själv som hela tiden svirrade i huvudet. Hon hade väldigt stark känsla av skam, något som kom av att hennes mor genom uppväxten hånade henne och sa att hon skulle skämmas. 

Cristls tjocka heart wall hade hon byggt upp (omedvetet) för att släppa känna på så mycket smärta, och för att skydda sitt hjärta. När vi började lösa upp på skalet fann vi sorg, skam och mycket svek. Det fanns också känslan av att bli lämnad, och hjälplöshet som fastnat då hon som liten blev  lämnad i barnsängen medans båda föräldrar var på jobb. Det fastnade mycket ångest i henne och hon förlorade lusten att leva.

Cristl hade fått veta av sin pappa att hon inte var önskad. I tillägg, när hon låg i sin mammas mage, var hennes föräldrar med i en allvarlig bilolycka. Både föräldrar låg medvetslösa i några dygn. Hon fick känslan att hon inte existerade och att föräldrarna inte ville leva. På grund av olyckan och att hon låg ensam i barnsängen, lämnade hon ofta sin kropp, och hon har sedan inte  varit riktigt i kroppen.

Men efter ett par sessioner med Emotion Code, där vi också jobbade på några kroppsliga plågor, kände sig Cristl lättare, och hon tyckte det kändes mer öppet i hjärttrakten.  
Efter att Cristl med hjälp av Body Code kom på plats i sin kropp, var hon först förvirrad och orolig och kände ibland lite skräck över att vara i kroppen. Hon kände att det var smärta här och var i kroppen som hon inte riktigt hade känt innan (för att hon inte hade varit riktigt i sin kropp). Kvällen efter kände hon sig febrig som influensa, frusen, och det kändes som en kamp att hålla sig kvar i kroppen. Men med instruktioner om Yoga Nidra och positivt sätt att tänka :" det är tryggt att vara i kroppen" etc. kunde hon snabbt vänja sig och slappna mer av.
Cristl skriver:  "-Jag åker en väldigt skakig berg o dalbana". 

Vi löste vidare upp många fysiska trauman och "ingen-vilja-att-leva"- energier,  och mycket negativt som fastnat efter hennes traumatiska liv och  negativa tankar.

Mitt uppe i allt det här blev Cristl mormor, hon skriver: "-Underbart, ofattbart.  Är överväldigad av känslor, vet inte riktigt vad jag ska göra med dem?  Allt tycks stå stilla Oj oj... vilken process".


I slutet på april skriver hon:

"-Efter sessionen i fredags då vi jobbade en del med min vänstra axel blev värken mer intensiv dagen efter, och jag har haft en diffus värk i hela kroppen under 2 dagar. I går började det kännas något lättare. 
Jag undrar ju vad som pågår! Alla mina tankar om ensamhet och sorg och förlust verkar ha försvunnit. När jag vaknar är jag lugn. Min inre stress känns mer sällan. Så tacksam!
Så fick jag träffa mitt barnbarn första gången. Oj, det är lite svårt att fatta....Det är ju ett litet mirakel! Men jag märker att jag kan inte riktigt få kontakt i med kärleken i hjärtat. Längtar efter att lösa upp resten av hjärtväggen ..."

Vi har nu jobbat på att lösa upp hennes Heart Wall över 5 sessioner, och skalet runt hennes hjärta är nu nästan borta. 
Det visade sig att hon också hade så kallat Broken heart/brustet hjärta. Det är ett tillstånd där det på grund av trauman har blivit en reva i det spirituella hjärtat så att det inte fungerar som det skall. Men vi har nu helat hennes hjärta, och vi kan nu fortsätta lösa upp det lilla som är kvar av hennes heart wall. 

I senaste mailet från Cristl skriver hon: 

Hej Isilia!

Måste bara berätta vad som hände mig i Lördags. Jag satt i bilen på väg till min sommarstuga. Jag skulle möta min äldsta dotter o hennes sambo där. På radion spelades melodin Haleluja....jag började sjunga med högt, tårarna rann jag och kände för första gången en glädje i kroppen som jag inte har känt under hela mitt liv. Kunde t.o.m. känna lite kärlek för mig själv! Det var underbart att verkligen känna det i mig i mitt hjärta. Wow!  Det kändes så lätt att möta dem och jag börjar KÄNNA Kärleken till o från min dotter!

Sakta börjar minnen omkring mitt saknade familjeliv försvinna, sorgen över mitt förlorade liv med mitt ex. gör inte lika ont som för en vecka sen. 
Jag är såå Tacksam för dig Isilia Emoji


Epilog: 

Att lösa upp skalet runt hjärtat (heart wall) med Emotion Code är en fantastisk healing process som gör att man kan uppleva livet på ett helt annat och mer glädjerikt sätt. Och om man i tillägg har ett brustet hjärta kan det helas med Body Code så att man kan börja känna äkta kärlek och glädje igen. 

Några människor har blivit djupt skadade genom livet, men om man är redo är det visst inget som inte kan helas. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...