tisdag 11 november 2014

Släng inte dina gamla sockar!

Nu tycker jag själv att jag har varit jättesmart. Mina favoritsockar var tunnslitna och håliga och skulle slängas. Men när jag klippte av de och använde de som snygga handledsvärmare (pulsvanter) till mina handleder fick de ett nytt liv.


Om du är frusen, och om du inte vill ha ull-underkläder, ta på dig varma ullsockar, eller något varmt runt halsen....eller pulsvantar. Det hjälper väldigt bra. Några sockar har fint mönster överst på kanten, och när de blivit håliga i tå eller häl är översta kanten lika fin som ny. Kolla i din låda om du har ett par som är tunnslitna eller håliga och finn fram saxen! Man behöver inte sy kanten där man har klippt på sockar som tvättats många gånger.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...