lördag 29 november 2014

Julfint vid ingångsdörren

Ja, jag vet det är lite tidigt, men jag kunde inte låta bli. Här är en idé om du vill ut i skogen en tur, det är ingen snö än, och när det  i tillägg är plusgrader går det bra att plocka lav (vitmossa). Det går självklart också bra med grön mossa.

Jag har lagt vitmossan i botten på mina lyktar och satt en söt tomte inuti. Sen köpte jag några ljusslingor och hängde upp. De här slingorna har led-lampor och förbrukar nästan ingen el. Det är mysigt med ljus i lyktorna både när det är mörkt ute och om dagen, det blir ju liksom inte riktigt ljust ute nu mitt på vintern. Men man kan också sätta på en timer (tidsur) för att släcka mitt om natten. Jag tycker det här är smartare än att ha levande ljus, nu kan jag ha ljus hela tiden utan brandfara och det lyser åt oss när vi kommer hem sent på kvällen.














1 kommentar:

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...