fredag 11 juli 2014

Såhär gör du en hälsosam Vetegräs-shot

Juicing är ett kul sätt att hålla sig frisk, och om man är smart smakar det även gott. När du skall sköta om din kropp lite extra gör du en vetegräs shot. I ett tidigare inlägg skrev jag om hur du kan odla vetegräs.
Min erfarenhet är att juicemaskin av skruvmodell är bäst till gröna blad och gräs, men det finns också speciella maskiner för vetegräs att köpa om man vill satsa stort på det här.

Om du är en riktig hälsofreak dricker du vetegräs juicen som den är. Men om du är nybörjare (eller om du skall servera det till din skeptiska man), då har du i lite annat för att göra smaken mildare. Jag använder lite äpple, och spenat från trädgården. Spenat är ju också mycket hälsosamt, och även lätt att odla, det växer som ogräs. 

Jag har fått monterat ett par hyllor i köket, bredvid fönstret,där jag odlar vetegräs kryddor och groddar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...