söndag 13 juli 2014

Här är Tildas nyfödda kattungar.

Jag hade varit i Norge 3 veckor och samma kväll som jag kom hem gjorde jag i ordning en låda med mjuka filtar i köket. Sen visade jag Tilda lådan för att se om hon godkände platsen. Hon visade tecken till missnöje för hon letade efter en annan plats i min säng. Det gick ju inte, så jag hämtade ett örngott (putevar) och stoppade täcket inuti, då blev hennes födsels-låda mer som en människosäng. När jag visade henne lådan igen var hon nöjd. Så lät jag henne sova i köket så hon kunde vänja sig vid sin nya säng. (annars sover hon tillsammans med vår hankatt, Tobias, i källaren) Jag sa till henne att hon fick säga till när hon skulle föda, och så gick jag och la mig.

Vi trodde det skulle gå nästan en vecka till innan hon födde. Men morgonen efter då jag gick upp, hade hon fått 3 kattungar. Och när vi skulle äta frukost på självaste midsommardagen, då kom en kattunge till. Så det blev 4 små knytten (nöster), två svarta och två randiga (brannete). Tilda klarade allt själv, det kom inte ett ljud från henne.

Här är bilder på de små vidundren. En av de kan bli din nya vän, kontakta mig på isiliah@gmail.com

Obs. Alla kattungarna har fått nya hem.

Klicka för stora bilder
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...