söndag 22 juni 2014

Vannscooter safari på Sognefjorden

Jeg var på vannscooter tur på Sognefjorden med min sønn forleden. Her kan du være med på opplevelsen i bilder og film.

Turen gikk  til Holm og deretter rett over fjorden under fjellet "Bleia". Så fortsatte vi langs land til Frønningen der den kjente maleren Knut Rumohr bodde. Her er det også et gammelt falleferdig sagbruk som gav noen lekre bilder. Så speeda vi over fjorden til Tingastad hvor det også finnes en gammel sag med et gigantisk skovlhjul. 

Jeg satt bakpå og fotograferte og bare nøt å oppleve fjell og fjord etter så mange år i Sveriges flate Smålandsskoger. Men inne på Kaupangerbukta kjørte jeg en runde for å selv prøve futten på scooteren, det er en Seadoo RXP-X 260 RS med 260 HK. Farten er sperret til 65 knop men tro meg, det er mer enn nok, det tilsvarer 120 km/t og 0-100 på 3 sek!!! Nå tok jeg den ikke helt ut her, det du ser på filmen er bare kosekjøring selv om det holdt til en real bakoversveis. Når Tim er ute alene og "kjører gris" har han hjelm og spesialvest, dette leketøyet er ikke til å spøke med!


Klikk på et bilde for å se alle bildene i stort format. 
Filmen finner du helt nederst på siden.




















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...