fredag 27 juni 2014

Huggorm, ikke så farlig likevel?

Jeg var på fjelltur forrige uke, og da var det første jeg så en huggorm. Jeg har jo gått tur i Kaupangerområdet i manssevis av år før, det var da jeg bodde i Norge og vi hadde sauer å passe på i fjellene, men jeg husker bare at jeg så orm et par ganger på alle de årene. 

Jeg vet jo at veldig mange er livredde (rädda) for orm. Jeg er ikke så redd egentlig, jeg har vel mer en slags fornuftig respekt. Men så har jeg en ennå større porsjon nysgjerrighet (nyfikenhet), hehe.

Ormen lå og solte seg på stien og mislikte at jeg forstyrret (störde). Den flytta seg ikke med det samme, men når jeg ble for nærgående med kameraet veste den til meg, det låt omtrent som en misfornøyd katt. Her står jeg en halv meter ifra ormen. Jeg stakk en trepinne bort til den for å se om den ville hogge etter den, men det gjorde den ikke. Huggormene er kanskje ikke så aggressive likevel, som vi har hørt ?
Klikk for å se bildene i stort format
Skroll nederst for å se fillmen.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...