måndag 26 maj 2014

17 mai feiring i Kaupanger og Sogndal

Klikk på et bilde for å se alle i større format 

Amla i Kaupanger (Sogn og Fjordane)


Jeg i min Sunmørsbunad klar for 17-mai-feiring


"Krudla-laget" er et sangkor for de minste, her opptrer de på 17-mai-feiringen i Kaupanger med noen gamle norske sanger


Kaupanger Sangkor synger i gymsalen på skolen


Man kan kjøpe hjemmebakte kaker og kaffe


Fredrik og jeg. I bakgrunnen leker for barn på skoleplassen



Epletrærne er i full blomst i Sogndal


Sogndal


En del av Sogndal sentrum


Alle pynter med norske flagg


Alle som eier en bunad har den på seg i dag. Her er en flokk unge jenter (flickor) med forskjellige varianter av Sogne-bunaden.


Rød-russen holder leven og feirer at de er ferdige med 3 år på gymnaset


Russebiler klar for å delta i 17-mai-toget



Denne vesle gutten venter på at toget skal komme forbi


Vår 17-mai dessert, jordbær og blåbær med brunt sukker og fløte (grädde)


Her er jeg i parken i Sogndal sentrum. Det er varmt og godt selv om snøen ligger langt ned på fjellene ennå.




Her kan du se 17-mai toget i Sogndal :



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...