lördag 22 mars 2014

Juicing - röd grönsaks juice med förvånansvärt god smak


Färskpressad juice är ju världens bästa hälsokost med många olika hälsofördelar. Jag brukar att pressa ett par glas grönsaksjuice nästan varje dag, och i går kom jag till att göra en juice som var så god att jag måste dela receptet. 

Smaken beror ju helt på kvaliteten på råvarorna. Jag väljer ekologiska grönsaker och frukt om jag får tag på det. Äpplena jag använde var av en liten svensk sort,  vet inte vad de heter, men de är små och runda och väldoftande.

8-10 små äpplen 
1/2 citron
2 stora eller 4 små blad savoykål
3-4 stänger stjälkselleri(stangselleri)
2 små rödbetor

Om du har känslig mage, blanda ut med 50% vatten. Juicen håller sig ett par dagar i kylen, men den smakar best helt färskpressad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...