måndag 24 februari 2014

Rosenseriens schampo och Beauty bag är jättebra.

Det är härligt med dagar då man jobbar sent, då kan man gå upp lite senare och ta sig god tid på badet. "Lyckan är en timme på badet" som det står skrivit i sången. 

I dag använde jag Rosenseriens Ekocertifierade schampo när jag duschade, och det gjorde dagen ännu bättre. Schampot känns milt och krämigt och doftar verkligen härligt, och det är mycket koncentrerat så att man behöver bara en liten klick när man tvättar håret.

Klicka för större bild

Rosenserien hävdar att håret blir mer elastisk och starkare när man använder schampot över tid, då det innehåller proteiner som bygger upp hårstrån. Passar till alla hårtyper och är mycket bra för känslig hårbotten och hud, och är bra även till färgat och behandlat hår. Tvättsubstansen är Palmkernel som är en mycket mild tvättsubstans från palmer.

Jag märkte faktiskt att jag inte behövde balsam efteråt. Men om du har speciellt torrt och tovigt hår så kan du spraya 1-2 pump Rosenserien Jojobaolja och gno in i handflatorna, och sen krama in oljan i hårtopparna efter du frotterat håret, då funkar det som en "leave-in"- hårkur. (Jojobaoljan är tunn och lätt och kan också användas till ansikte och kropp, till nagelband, och till att ta bort smink eller till inpackning på håret.)

Schampo flaskan innehåller 220 ml, och kommer vara länge sedan schampot är så drygt. Fin till resväskan för den som reser en del. 

Jag anskaffade faktiskt Rosenseriens beautybag för en tid sedan, den är mycket praktisk och jag är sååå nöjd med den, kolla här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...