onsdag 19 februari 2014

Dr Hauschka demonstration med den Världskända make-up artisten Karim Sattar

Den här veckan inviterade Dr. Hauschka Sverige till smink demonstration med den världskända Make-up artisten Karim Sattar. Jag åkte till Stockholm och det blev en fantastisk kul och lärorik dag där jag blev sminkad av Karim och fick lära hur man lägger make-up som en proffs.

Dr. Hauschka säljs i 40 länder och används mycket i bland annat i Hollywood där Karim förskönar de kända filmstjärnorna. 

klicka för större bilder

Karim är mycket konstnärlig och har stor passion för det han jobbar med. Man förstår att han har uppnådd så stor success med sitt glädjesprudlande och karismatiska sätt att vara på. Han behandlar människor runt sig med vänlighet och respekt och man känner sig väl tillsammans med honom. Karim är Tysk/Irakisk och växte upp i Waldorf-miljön, där också Dr. Hauschka/Wala har sitt ursprung.



Kolla in hans innehållsrika "verktygslåda" med naturhårs borstar och penslar till alla föremål. 


Vi fick först en kort genomgång av hudvårdsprodukterna som är kanske det bästa som finns i hela världen. Dr Hauschkas kriterier är att råvarorna skall vara dyrkade biodynamiskt och av fösta klass, det får inte vara någon fyllnadsämnen (dvs. bara ämnen som gör nytta för huden) och dessutom skall emballagen vara giftfri.

Dr. Hauschka produkterna testas för allergi på frivilliga personer (ingen djurförsök), de innehåller ingen nanopartiklar och heller ingen parfym. Om du ser "parfym" på etiketten på en produkt så är det pga lagen, men de ända dofter som används är blandning av äkta eteriska oljor från plantor. 


Sen fick vi se Karim i arbete. Han gav generella råd och även personliga råd till oss som var där. Vi blev imponerade över att se skillnaden han fick fram. Med sin kunskap kunde han ned enkla medel framhäva de vackraste dragen i varje ansikte.



Här kan man känna sig som en supermodell..!!




En av Dr. Hauschkas hudvårds-bästsäljare är Rosenkrämen. Den finns också i en light-variant (Rosenkräm light) som är lättare och mindre fet.


Jag har själv använt Dr. Hauschka hudvård och smink i alla år då jag är mycket noga med vad jag smörjer på min hud. Jag vet att en del av det man smörjer på huden går in i blodet, så jag väljer produkter som är så naturliga att de i princip kan ätas. 

Speciellt med den här serien är att har ingen nattkräm. Dr. Hauschka  rekommenderar inte nattkräm för det gör hudcellerna lata och beroende av fettillförsel utifrån. Istället finns olika fettfria alternativ som skapar balans i huden.  (Om man har använt nattkräm innan, kan det ta lite tid innan huden kommer i balans när man gått över till Dr.Hauschka serien. 

Dr. Hauschkas smink är inte bara smink, själva sminkprodukterna är faktiskt också hudvård, då de är gjorda på råvaror som är vårdande (pleiende). Det finns knapt någon andra märken som är så bra.

 


Vi fick fika på Dr. Hauschkas proffessionella och mycket läckra presentation.






Arrangör: Bergamott, Dr. Hauschka Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...