söndag 6 oktober 2013

Skikkelig god kaffe når man først skal skeie ut, og mitt förste besök i en Nespresso butikk

For et par år siden fikk jeg en Nespressomaskin til jul av sønnen min. Jeg skaffet meg en melkeskummer og noen esker med kaffekapsler og siden har jeg brygget min egen cappuchino og kaffelatte. Jeg er veldig fornøyd med kaffen og maskina har funket perfekt. 
 
Jeg drikker bare et par kopper i uka, men da skal det til gjengjeld være skikkelige saker, så jeg bruker ekte kremfløte og brunt sukker og litt stevia til søtning.

Som eier av en Nespressomaskin er jeg blitt "medlem", dvs. jeg har fått VIP-status hos Nespesso. Det er jo litt latterlig fordi alle som har en Nespressomaskin er VIP'er og det er ingen andre som kommer inn i Nespressobutikken, for hva skal de med kaffekapsler derifra om de ikke har en Nespressomaskin? Men det er jo en hyggelig følelse å være VIP, og jeg har fått veldig god service online og pr telefon, dette firmaet legger seg virkelig i selen for at kundene skal føle seg spesielle og viktige. 
Forleden var jeg i Stockholm og stakk da innom Nespresso-butikken. Det var en selsom opplevelse. Først og fremst så var butikken helt superstilig! Dernest, innerst i butikken var en kaffebar der jeg fikk smake på det jeg ville for å kunne velge mellom alle de forskjellige kaffetypene. Det er nok mange som er helt speeda når de går ut derifra. Dama som stod ved siden av meg bestillte en kaffetype med intensitet 10, det er den sterkeste de har, uten melk! Det så ut som bek. (I mitt stille sinn lurte jeg på hvordan hun så ut på innsiden.)
Jeg ble behandlet som royalty,  en hyggelig dame som het Sofia ekspederte meg, og jeg kjøpte noen av hver av de tre koffeinfrie variantene, og litt annet for å prøve. De har en kaffesort som smaker karamell, den er nok sikkert god.
Klikk på et bilde for å se dem i större format.





 


 

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...