söndag 22 september 2013

Høstmarknad/Skördefest på Erlandstorp gård och Blomsterverksta

Ett mycket mysigt ställe upptäckte jag i dag: Erlandstorp Gård i Småland. Här är det mysigt att fika, jag har aldrig varit på ett gårds café med sån atmosfär.
 
Man kan köpa hemgjorda kakor och kaffe och de har olika rot och blad- grönsaker, hemgjord sylt och torkade blommor till salu. Det finns också en liten butik med handgjorda dekorationer och annat pynt, och man kan även köpa material så man kan göra egna dekorationer.
 
Klicka på bilden för att se bildspel med stora bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hitta till Erlandstorp: på vägen mellan Malmbäck och Ödestugu står skylt: Erlandstorp Blomverkstad 4 km. Jag tror de har öppet fredagar, men kolla deras webbsida: www.blomsterverksta.se
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...