torsdag 25 juli 2013

Juicing, prova min basbildande grönsakjuice!

Om  kroppen är försurad är min gröna färskpressade juice mitt i prick.
 
Du kan bli av med värsta surhets symptomen på några få dagar om du tar bort kaffe, socker och färdigmat och börjar med juicing (grönsaksjuice). Jag kommer beskriva, i ett eget inlägg, en kost som radikalt har hjälpt mig och många andra att bli av med stelhet och smärtor i kroppen, plus en hel hög andra obehagliga symptom.
 
Klicka för större bild
 
(Hur du vet om du är försurad? Det skriver jag mer om i ett annat inlägg.)
 
Man kan förstås ta basbildande pulver för att neutralisera överskotts syran i kroppen, det funkar också. Men överlägset bäst är grön färskpressad juice, då den har flera andra fördelar i tillägg till att basa kroppen. Regelbunden juicing är effektiv detox och renar kroppens celler, färskpressad juice är koncentrerad näring som går rätt i blodet, och juicen är full av livskraft - något som annars är bristvara i dagens mat.
 
 
Här är receptet:
 
1 bukett storbladig persilja
1/2 salladshuvud
3 stjälkar stjälkselleri
1 gurka
lite vattenmelon för smaken
 
Tvätta allt noga. Pressa även skal och kärnor på vattenmelonen. Om du vill kan du i stället för vattenmelon använda ett äpple.
Det här räcker till en dag, förvara det du inte dricker med det samma i kylen, i en lufttät förpackning.
                                        
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...