onsdag 24 juli 2013

Exempel på hur en Emotion Code session går till

Jag har nu gett jättemånga Emotion Code behandlingar, och jag tänkte att du som inte har fått någon behandling än kanske har lust att veta lite om hur det går till.
 
Så här kan du läsa om hur det gick för den här klienten, som ett exempel på hur jag gör och på vad som kan komma till ytan under en behandling.
 
Några klienter får effekt direkt, medans andra måste ha ett par behandlingar till innan de märker förbättringen.
 
1:e session:
Klienten känner sig stressad, har spänninger i armar, nacke, rygg, axlar. Humöret går opp och ner och hon har ofta låg energi.
Spänningar i armar:
 
Jag hittade ett psykiskt trauma (två känslor man har känt väldigt starkt på en gång, som har fastnat i kroppen tillsammans): ångest & hjälplöshet. Omkring 2 års ålder då hon var på sjukhus och skrek och gjorde motstånd mot behandlingen. Löste opp traumat.
Axlar: 
Fann en känsla av nervösitet som fastnade i kroppen runt 1 års ålder. Har haft en skada innan. (Om man har känslor som satt sig i kroppen (Trapped emotions) så blir den kroppsdelen där de sitter lite obalanserad och därmed mer utsatt för att skadas senare.) Löste upp känslan.
 
Nacke:

Fann en känsla av att vara överlycklig som fastnade omkring 6 års ålder, löste opp känslan. (Även en positiv känsla kan fastna i kroppen om den är så stark att man blir obalanserad av den och  man inte klarar att processa den.)
 
Bröstryggen:

Löste upp en känsla av att vara ensam & lämnad.

Kroppen vill ha minst 4 dagar att bearbeta innan vi går vidare.
Session 2:
Berättar att hon mådde bra i 1-2 dagar efter förra behandlingen, men är nu trött.
Heart Wall:
Jag fann att hon hade ett skal runt sitt hjärta, en så kallad Heart Wall: Den var medeltjock.
1. Känslan av envishet. Ärvt från fars mors mors fars….. totalt 9 generationer bakåt. Löste upp känslan hos henne och alla förfäder.
2. Missmod från 2 års ålder, också från sjukhus uppehället. Löste upp den och jag kände en spirande glädje i hjärtat. (Jag har förmåga att känna i min kropp det som händer i klienten när jag jobbar)
 
3. Sorg från 2 års ålder. Mor lämnade henne på sjukhuset.
4. Ångest, också från 2 års ålder, också från sjukhuset.
5. Känslan att vara lite otrygg och i behov av skydd, från 37 års ålder, konflikt på jobbet. Löste upp den.
Trötthet:
Psykiskt trauma av förvirring & behov av skydd, från 6 års ålder.
Kroppen tillåter att vi fortsätter tidigast om 4 dagar.
 
Session 3:
Hon har det nu ganska bra, mådde mycket bra efter förra behandlingen. Säger det känns som hon har gått ner i varv och hon har känt sig lättare. Hon fick ett litet utslag på kroppen som en reaktion efter behandlingen, det försvann efter ett par dagar.
Heart Wall:
6. Ilska från 5 års ålder, blev mycket arg på sin far. Löste upp känslan och hela skalet runt hjärtat var nu borta.
Jag fann en känsla av ”effort unreceived” (känslan man har när man har gjort sitt bästa men så får man inget beröm, eller ingen lägger märke till det man gjort) den här känslan satt i njurarna. Löste upp känslan.
Kommentar:
Hos några få klienter kan jag lösa upp hela skalet runt hjärtat på en Emotion Code behandling, men som oftast tillåter inte kroppen det, och vi måste ta lite i taget. Min erfarenhet är att det tar ca 1-4 gånger att få löst upp en Heart wall.
Den här klienten har mer att lösa upp när det gäller rygg/nacke etc. men där behövs en Body Code behandling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...