fredag 7 juni 2013

Mystiskt torn i Smålandsskogen

När man susar iväg i bil genom skogarna ser de ganska tråkiga ut men skenet bedrar för Smålandsskogarna döljer mycket.
 
På en av mina turer på de många stigar och vägar som sträcker sig inöver i skogen kom jag till ett högt torn. Det är inget ovanligt med torn häromkring, de finns över allt och kallas älgtorn, här sitter jägare och lurar på älgen.


 
Men det här tornet var annorlunda. Det var högre och hade tak, och ett fönster men ingen öppning för att skjuta genom. En stor tall med tjära på barken och ett hål i backen med en träplatta över bidrog till mysteriet. Vad händer här? Är det en naturvetenskapligt studie på gång, eller spionerar man på skogens mystiska väsen??

 


Är det någon som vet vad det här kan vara, så får de gärna berätta. Jag väntar med spänning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...