fredag 28 juni 2013

Meganattfjäril på verandan

Klicka på en bilden för större bilder
 
Då jag tittade ut på verandan i morse la jag märke till något märkligt på foten på en stol. Det såg ut som ett dött löv från ett träd, men jag fick inte ihop det i mitt huvud hur det kunde hänga så. Nyfikenheten tog över och jag gick ut för att undersöka mysteriet.
 
 
 
 
 
 
Det var alltså en megastor nattfjäril som satt där. Jag har aldrig sett så stor nattfjäril innan. Bortsätt ifrån i Indien - jätteinsekternas land. Jag smög mig närmare och fick några foton, de här nattdjuren är ganska trötta om dagen så den flyttade inte på sig även om jag stack objektivet helt upp i facet på den.
 
Det märkliga med den här var att den satt med vingarna utbredda, de andra jag sätt foldrar samman sina vingar när de sätter sig.
 
Någon som vet vad den här grabben heter?

2 kommentarer:

  1. det är en poppelsvärmare

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym.
    Jasså, vad kul att få ett namn på den, tack!
    Mvh
    isilia

    SvaraRadera

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...