tisdag 19 maj 2015

Så får du i dig mer vatten och näring varje dag

Är det en utmaning för dig att få i dig nog vätska och näring varje dag? 
Jag har funnit lösningen: Varje morgon gör jag klart 4 stora glas med olika blandningar som jag ser till att få i mig under dagen. Jag använder renat och vitaliserat vatten 

Här är innehållet i de fyra glasen på bilden:

Renat vitaliserat vatten och en tesked Lingonpulver. Lingon innehåller många ämnen som är speciellt näringsrika, superfood från nordisk natur ! Den här drinken smakar lite syrligt och lite sött.

Det rosa glaset
Smoothie (min frukost) gör jag på cottage cheese (kvarg), lite yoghurt, frusna bär och banan. Jag varierar med hallon(bringebär),  jordgubbar(jordbær), blåbär eller skogsbär blandning, och har också i lite proteinpulver.

Det genomskinliga glaset
Renat vitaliserat vatten och 1 deciliter björksav. Björksav är mineral och näringsrikt och är traditionellt använt som styrkedryck på våren. Man kan tappa träden eller använda Holistics björksav på flaska. Björksav har en mild, sötaktig smak

Det gula glaset
Det här är min så kallade Morgon drink som jag har fått recept (oppskrift) på av John Gray (Men are from Mars, women are from Venus). Den innehåller bland annat aloe vera, en vit/min-blandning (Super Vitalis) och citron, och är stimulerande och närande på ett helt speciellt sätt. Receptet (oppskriften) finner du här.

Sen så varierar jag självklart lite efter några månader: 
  • Av och till gör jag ett glas med vatten och psylliumfrö för att rena tarmarna, 
  • eller ett grönt glas med vatten och greens, t.ex. Clorella. Clorella är ju en av de mest näringsrika växterna som finns, och renar i tillägg kroppen för tungmetall och andra gifter. 
  • Av och till gör jag ett glas vatten med en matsked kolloidalt silver. Silver är en jättebra reningskur som man kan ta under ett par veckor ibland. 
  • Och en variant som är jätteeffektiv att rena kroppen med: renat vitaliserat vatten med ett par droppar zeolit!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...