onsdag 2 april 2014

Katter har också känslor

Min katt Tobias är en mycket vacker svart hanne på ca 3 år. Tyvärr var vi tvungna att kastrera honom, men han har hållit sig lika glad och lekfull ändå. 

I dag vilde han inte äta. Jag kände på honom att han egentlig var hungrig men att han ville ha lite uppmärksamhet först. 


Så jag satte mig ner på golvet och pratade med honom och kliade honom i  nacken som han tycker så mycket om. Sen fick han äta lite av min hand, vi har fått tag på en jättebra kattmat på burk (hermetikk), den luktar så gott att jag får lust att smaka. 

Tobias fick min fulla uppmärksamhet i 5 minuter och jag såg hur han växte i självförtroende. Snart åt han med god aptit, och allt var ok.
Vi glömmer lätt att katter också har känslor, de är precis som oss, de behöver både uppmärksamhet och kärlek för att trivas.


2 kommentarer:

  1. Åh, vad fin han är, Tobias! Vilken kattmat är det? Kram från Maria Hall

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, den heter Natures Peak poultry mix, vi köper den på nätet.

    SvaraRadera

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...