tisdag 4 mars 2014

Vi blir aldrig för gamla för att helas.


Det här är fantastisk historia från en kollega i USA. Hon skriver:

Jag vill gärna dela en hjärtevärmande historia som en perfekt exempel på varför jag älskar att jobba med Emotion Code. 
En klient gav sin far en fantastisk helande gåva, nämligen en Emotion Code behandling. Klienten och hennes två tonåringar hade båda upplevd fantastiska saker som resultat av våra Emotion Code sessioner, så då hennes 97 år gamla fars hälsa försämrades allvarligt, frågade min klient om jag ville göra en session för honom så han kunde få en fridfull död.

Innan hennes pappas första session hade hans njurar nästan slutat fungera och hans anklar och fötter var smärtfulla och svullna. Han hade extremt dålig hörsel men hade givit upp att använda sin hörapparat, och var mycket frustrerad och upprörd för att han nu inte alls kunde höra längre. Han väste också högljutt när han andades.

När min klient såg sin far efter första session hade han ett stort smil i ansiktet och verkade vara totalt lugn och frifull.

Det här är vad hon skrev till mig:

”-För en fantastisk gåva du har gett min far, mina syskon, hans fru och mig. 
Jag har inte ord för att uttrycka vilken vänlig själ min far är. Efter att min mor dog blev han ensam om att uppfostra 5 barn i åldern 8 månader till 8 år. I det här livet har han verkligen fått offra sig totalt och ändå klagade han aldrig över hur svårt livet var. Han bara strävade sig igenom allt med vänlighet och kärlek och respekt för alla. Även om det gör mig jätteledsen att han snart skall lämna oss så vet jag nu att jag kommer ha frid i mitt hjärta. Tack för den här fantastiska gåvan!”

Min klient var så imponerad över effekten av den första sessionen att hon bestämde sig för att ge han en till session i present. Efter andra sessionen blev väsningen och de svullna anklarna mycket bättre, och han bad han om att få prova sin hörapparat igen. Så för första gången på länge kunde han och hans dotter ha en verklig konversation.

Det här är vad hon skrev efter hans andra session:

-"Tusen tack för allt detta fantastiska arbete!!!  Wow, speciellt det du löste upp från släktet är förbluffande, för en gåva att kunna ta bort släktets börda från honom innan han skall dö. Gud välsignade alla hans barn med en fantastisk far, och tack vara ditt arbete (och självklart Dr. Nelsons revolutionerande arbete), så känner jag att jag äntligen har kunnat ge tillbaka till min far en liten del av den gåva han gav oss, och som han verkligen förtjänar i det här livet. Jag kan inte få tackat dig nog för detta.”

När den här artikeln gick I trycken hade hennes far det fortfarande bra, något som  bevisar att vi är aldrig för gamla för att uppleva healing kraften i The Emotion Code.

Läs mera om Emotion Code.

Översatt av Isilia, med tillåtelse från författaren C.J. Hathaway, Emotion Code practitioner USA www.cjhathaway.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...