onsdag 21 augusti 2013

Er kiropraktorer sadister???

Jeg har jo vært hos kiropraktor ved et par tilfeller. For flere år siden. Har ikke turt (vågat) flere ganger, for sist var det så vondt at kroppen fikk helt sjokk. Det er lett å tenke at kiropraktorer har sadistiske tendenser, hvorfor skulle de ellers trykke og knekke på folk til de skriker?
 
Men for et par dager siden fikk jeg bestemt men skånsomt dyttet på plass et par virvler (kotor) i brystryggen av min gode venn og kiropraktor Jan Dluzewski på Haninge Kiropraktorklinikk utenfor Stockholm - da fikk jeg et helt annet syn på saken. 
 
Etter å ha hørt på min engstelige forklaring la han meg på magen på en benk. Han skulle gi meg den ”snille” behandlingen, sa han, og med et lite dytt lurte han på på plass en virvel (kota). Det kom en ”off!”-lyd ifra meg, istedet for et skrik som jeg hade forventet, og da jeg reiste meg og værste svimmelheten(yrseln) var over, kjente jeg at det fløt voldsomt i hele kroppen. I bilen hjem kjente jeg fornemmelser her og der, helt nede i leggene (vaderna),  og i nakken og hodet, og i armene.
 
 Jeg har lenge kjent en ”gnurete” fölelse i nakken når jeg snudde hodet til sidene, som om det var sand mellom nakkevirvlene (nackekotorna). Nå er det en mer mjuk og glatt fölelse (känsla) ved bevegelsen, det føles forvirrende deilig(skönt).
Jeg har i mange år hatt problemer med at fingrene dovner dagen etter om jeg har brukt hender og armer til hardt fysisk arbeid, og jeg har hatt en følelse(känsla) av at det er vanskelig å få nok luft inn i lungene når jeg puster inn. Jeg ble veldig lett trøtt i øverste del av ryggen, og om jeg ikke sluttet å arbeide gikk trøttheten over til smerte. Det blir spennende å se hva som hender fremover (jeg skriver om resultatet når det har gått noe tid)
Har du tenkt på at det går nerveforbindelser fra hver virvel (kota)  i ryggraen til organer og andre kropppsdeler? Ikke så overraskende at man kan få problemer andre steder enn i ryggen når virvler er ute av stilling!  
 
Om du har kroniske plager eller om du har värt i en bilulykke eller falt eller opplevd et annet fysisk trauma, studér et kart over disse forbindelsene for å lære om kroppen din (Google på "ryggrad"), og gå til en kiropraktor så han kan sjekke (kolla) om alt er på plass.
Det kan også være en meget god idé å sjekke om det sitter følelser eller andre fysiske eller psykiske traumer, som faktisk kan være underliggende årsak til en del fysiske problemer. Om det finns en sånn underliggende årsak og den fjernes med Emotion Code eller Body Code, vil effekten av kiropraktorens behandling sansynligvis være mer permanent.  Les mere her om Emotion Code og Body Code.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...