fredag 19 juli 2013

Världens minsta groda

Det var inte länge sedan de var grodyngel och simmade runt ute i vattnet, men nu sprätter de runt i mossen uppe på land istället. De är så små att man får titta noga för att upptäcka de.
Jag har hört att beståndet av grodor har gått ned de sista åren, och det kan stämma för det är inte så ofta jag ser grodyngel längre på mina promenader. Jag har bytt till ekologiskt tvättmedel och diskmedel och även schampo & balsam för att inte orena onödigt vassdragen, det finns nu flera bra märken i hälsokosthandeln. (Jag kommer skriva mer om mina favoriter i ett senare inlägg.)
 
 
klicka för större bilder






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...