tisdag 23 juli 2013

Om alla fick en kram - Visdomsord

Klicka för större bild
 
Kramar varje dag är livsnödvändigt  - för barn - och för vuxna!

Om du inte får kärlek från du är liten kommer du såsmåningom stänga ditt hjärta. Och de som inte har fått kärlek själva kan hellre inte ge kärlek till sina barn, och så kan det fortsätta genom generationer. (Jag har sett det här hos många av mina klienter.)

Om hjärtat blir helt stängt kan man inte längre känna kärlek och medkänsla, och man blir deprimerad eller på annat sätt obalanserad.  Ett stängt hjärta är helt säkert orsaken till allt det förfärdliga som några människor gör, som vi kan läsa om i tidningarna.
 
Men nu är det faktiskt möjligt att göra något åt det här. Men Emotion Code kan man lösa upp känslor som sitter och stänger av hjärtat. Jag har innan skrivit om Emotion Code och om Heart Wall (skalet runt hjärtat) som du kan läsa om du vill. 

Kom ihåg att finna någon att krama varje dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...