torsdag 13 juni 2013

Rosa jordgubbs proteindrink / smoothie med svenska superbär

Här är min rekommendation för en smoothie som är en mycket hälsosam måltid. Den här proteindrinken smakar delikat och ger både näring och mätthetskänsla. Det måste väl vara en bra kombination för dig som inte vill stå  timvis i köket i sommar.
 
klicka för större bild
 
 
Häll alla ingredienserna i en blender:

1 kopp (renat och vitaliserat) vatten
8-10 jordgubbar
1-2 msk Udos Choice
1 skopa vanilj eller jordgubbs proteinpulver
2 tsk nypon pulver med svenska superbär
lite stevia eller en msk annan naturlig sötning


Jag renar och vitaliserar mitt dricksvatten för att få bra kvalité. (renar med Dafi filter och vitaliserar med TC karaff.)
Jordgubbarna är bäst färska, men man kan använda frysta om vintern eller om det är utanför jordgubbsesongen.
Udos Choice är en oljeblandning som ger din kropp de viktiga fettsyrorna för bl.a. din hjärna, nervsystemet, hormonerna. lederna och huden.
Många proteinpulver innehåller mycket konstigheter, bland annat aspartam, men Holistics pulver är rent och bra kvalité, protein är viktigt för att uppväga alla kolhydrater vi får i oss.
Jag har upptäckt ett nytt nypon-näringspulver som är allsidigt och jättebra att ha i sin drink, det innehåller nypon och brännässla, två av mest näringsrika plantorna, plus svenska super-bär (blåbär, havtorn, kråkbär, lingon, svarta vinbär och tranbär) här finns megadoser med bl.a. mineraler och spårämnen.
Om du tycker om det söta kan du ha i lite stevia.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...