lördag 15 juni 2013

Möbelakrobaternas berömda utställning har återvänt till Jönköpings Museum

Jag var på Museum i går. ""Boooaaaring!" tänker du kanske, men den här utställningen var alltså långt från tråkig.
 
Här finner du makabra stolar gjorda av knotor och ben, en lampa gjord av en ljuddämpare, som ser ut som en tyranosaurus rex, en stol gjord av fönster, och en kandelaber som måste vara specialbeställd av Lord Dracula. Men den coolaste möbeln, tycker jag, är en vilostol som minner läskigt om filmen "Alien".
 
Det är 20 år sedan Möbelakrobaterna första gången ställde ut sina möbler gjorda av skrot och skrap på Jönköpings Läns Museum. Utställningen har sedan vandrat runt i hela Sverige på museer och gallerier i mera än 10 år, och år nu tillbaka i Jönköping. I dag kan du se båda gamla och nya möbler och inrednings föremål gjorda av David Persson, Leo Lowejko och Jimmy Söderholm. Inträde är gratis.
 
Klicka på en bild för att förstora bilderna och se alla i ett bildspel.

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Jag blir jätte glad om du skriver en kommentar till det här inlägget, eller klickar "like" på min blogg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...