söndag 30 juni 2013

Dr. Vogel Dentaforce munvatten är min favorit efter besök på Bioforce fabriken

För  några år sedan var jag på studieresa till Dr. Vogels fabrik i Schweiz. (Jag kommer skriva mera om det i ett annat inlägg). På den här resan fick jag insikt i vilken fantastisk människa Alfred Vogel var, och lärde också mycket om hans kvalitativa naturprodukter som fortfarande produceras efter hans recept även om han gick bort 1996.

Det här munvattnet använder jag varje dag. Det är en helt naturlig tinktur av ekologiska örter med angenäm och uppfriskande smak och det är mycket välgörande för tandkött och slemhinnor i munnen. Min erfarenhet är att om man har sår i munnen så läker de raskt och man undgår infektioner.
 
Smaken kommer av eteriska oljor (som också är de verksamma ämnena) från rathania, anis, pepparmint, röd sandelträ, salvia, bockrot, sårläka, kryddnejlika, myrra, spilantes, kanel och anisolja. Glöm kemiska munsköljmedel, och välj naturligt. Munvattnet kommer i en liten glasflaska och man använder bara några droppar i lite vatten, så det är mycket drygt.
 
 
Här sitter vi i en av Dr. Vogels örtåkrar och smakar på Rathania, örten som är ingrediens i munvattnet.

Klicka för större bilder
 
 
Här har jag förstorat lite av bilen så du kan se den märkliga blomman. 
 
Du kan köpa mundvattnet här:
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Isilia och Zarah pratar Hälsa

  Missa inte denna video med mig och min goda vän Zarah Öberg. Vi arbetar på helt olika sätt men vi brinner båda för att hjälpa människor at...